Projekt Wykorzenienie Przezroczyste tiule i siatki 300/140 cm, tusz/ gwasz 2019
Wysiedlona wieś łemkowska, Regietów Wyżny, Beskid Niski
Projekt Wykorzenienie Przezroczyste tiule i siatki 300/140 cm, tusz/ gwasz 2019
Wysiedlona wieś łemkowska, Regietów Wyżny, Beskid Niski
Zdjęłam odbitki pni ze zdziczałych drzew owocowych w wysiedlonych wsiach łemkowskich. Półprzezroczyste materiały zestawione ze sobą tworzą iluzję drzewa. Wielkoformatowe odbitki składają się na instalację przestrzenną - wspomnienie przydomowego sadu. Zawieszone w przestrzeni materiały ledwie dotykają podłoża, drzewa nie posiadają korzeni. Ruch widza ożywia je.
Projekt SAD korzenie, linki, płyta, wymiar 3.5 x 3.5 x 0.5 metra 2018 - 2019
Wysiedlona wieś łemkowska, Górny Regietów, Beskid Niski
Instalacja jest wynikiem działań przeprowadzonych w wysiedlonej wsi łemkowskiej Regietów Górny. Odkopałam, udokumentowałam i zakopałam system korzeniowy umierającego drzewa owocowego - śliwy. Rosła ona na terenie byłego gospodarstwa, stanowiła przydomowy sad. Prezentowane korzenie oraz siatka są odwzorowaniem i interpretacją odkrycia zmieniającego się krajobrazu.
Ziemie Niczyje Tusz/farba akrylowa/ gwasz/kartka, 21/30 cm, 60 sztuk, 2016
Dolina Okanagan, BC, Kanada
We współpracy z indianami Syix z doliny Okanagan stworzyłam 60 odbitek pni drzew, które zostały bezprawnie wycięte na ich ziemi. Każdy z poziomych rzędów został uzyskany z jednego drzewa, kolejne odbitki zostały wykonane z użyciem coraz mniejszej ilości tuszu.
Podczas realizacji projektu poszukiwałam odpowiedzi na pytanie, jak ludzie Syix postrzegają swoją ojczyznę, i czym jest dla nich ziemia, którą zamieszkują. Zajmowałam się również problemem zanikania rdzennych kultur.
Dni Świąteczne, Performance, 35 min. 2011
Dłużewo, Polska
Ciągnik z przypiętymi balonami objechał pole we wsi Dłużewo na Mazowszu. Po zakończeniu performancu właściciel ciągnika wrócił do swojej pracy przy gnojówce, mieląc przy tym balony i ich kolorowe kawałki rozrzucając po polu.
Zestawiłam i porównałam dwie rzeczywistości - odświętną i codzienną. Podczas performansu czas pracy i czas świętowania zlały się ze sobą.