Projekt SAD Przezroczyste tiule i siatki 300/140 cm, tusz/ gwasz 2017-2019

Wysiedlona wieś łemkowska, Szklary, Beskid Niski

Zdjęłam odbitki pni ze zdziczałych drzew owocowych w wysiedlonych wsiach łemkowskich. Półprzezroczyste materiały  zestawione ze sobą sprawiają iluzję drzewa. Wielkoformatowe odbitki tworzą w przestrzeni instalację - wspomnienie przydomowego sadu. Materiały zawieszone są kilka centymetrów nad ziemią, drzewa nie posiadają korzeni. Ruch widza ożywia je. 

Projekt SAD wymiar 5 x 5.5 x 1 metr  grudzień 2018

Wysiedlona wieś łemkowska, Górny Regietów, Beskid Niski

Od kilku lat poszukuję formy na wyrażenie uczuć towarzyszących mi przy wędrówkach przez opuszczone wsie łemkowskie w Beskidzie Niskim. Problem wykorzenienia i odebrania gruntów mieszkańcom zakorzenionym na tym skrawku ziemi przedstawiam pochylając się nad niemym świadkiem - drzewie owocowym z przydomowego sadu. 

Ziemie Niczyje Tusz/farba akrylowa/ gwasz/kartka,  21/30 cm, 60 sztuk, 2016

Dolina Okanagan, BC, Kanada

 

We współpracy z indianami Syix z doliny Okanagan stworzyłam 60 odbitek pni drzew, które zostały bezprawnie  wycięte na ich ziemi. Każdy z poziomych rzędów został uzyskany z jednego drzewa, kolejne odbitki zostały wykonane z użyciem coraz mniejszej ilości tuszu.

Podczas realizacji projektu poszukiwałam odpowiedzi na pytanie, jak ludzie Syix postrzegają swoją ojczyznę, i czym jest dla nich ziemia, którą zamieszkują. Zajmowałam się również problemem zanikania rdzennych kultur.

Dni Świąteczne, Performance, 35 min. 2011 

Dłużewo, Polska

Ciągnik z przypiętymi balonami objechał pole we wsi Dłużewo na Mazowszu. Po zakończeniu performancu właściciel ciągnika wrócił do swojej pracy przy gnojówce, mieląc przy tym balony i ich kolorowe kawałki rozrzucając po polu.

Zestawiłam i porównałam dwie rzeczywistości - odświętną i codzienną. Podczas performansu czas pracy i czas świętowania zlały się ze sobą.