Projekt SAD Przezroczyste tiule i siatki 300/140 cm, tusz/ gwasz 2017-2019

Wysiedlona wieś łemkowska, Szklary, Beskid Niski

Zdjęłam odbitki pni ze zdziczałych drzew owocowych w wysiedlonych wsiach łemkowskich. Półprzezroczyste materiały zestawione ze sobą tworzą iluzję drzewa. Wielkoformatowe odbitki składają się na instalację przestrzenną - wspomnienie przydomowego sadu. Zawieszone w przestrzeni materiały ledwie dotykają podłoża, drzewa nie posiadają korzeni. Ruch widza ożywia je.

Projekt SAD korzenie, linki, płyta, wymiar 3.5 x 3.5 x 0.5 metra  2018 - 2019

Wysiedlona wieś łemkowska, Górny Regietów, Beskid Niski

Instalacja jest wynikiem działań przeprowadzonych w wysiedlonej wsi łemkowskiej Regietów Górny. Odkopałam, udokumentowałam i zakopałam system korzeniowy umierającego drzewa owocowego - śliwy. Rosła ona na terenie byłego gospodarstwa, stanowiła przydomowy sad. Prezentowane korzenie oraz siatka są odwzorowaniem i interpretacją odkrycia zmieniającego się krajobrazu.

Ziemie Niczyje Tusz/farba akrylowa/ gwasz/kartka,  21/30 cm, 60 sztuk, 2016

Dolina Okanagan, BC, Kanada

 

We współpracy z indianami Syix z doliny Okanagan stworzyłam 60 odbitek pni drzew, które zostały bezprawnie  wycięte na ich ziemi. Każdy z poziomych rzędów został uzyskany z jednego drzewa, kolejne odbitki zostały wykonane z użyciem coraz mniejszej ilości tuszu.

Podczas realizacji projektu poszukiwałam odpowiedzi na pytanie, jak ludzie Syix postrzegają swoją ojczyznę, i czym jest dla nich ziemia, którą zamieszkują. Zajmowałam się również problemem zanikania rdzennych kultur.

Dni Świąteczne, Performance, 35 min. 2011 

Dłużewo, Polska

Ciągnik z przypiętymi balonami objechał pole we wsi Dłużewo na Mazowszu. Po zakończeniu performancu właściciel ciągnika wrócił do swojej pracy przy gnojówce, mieląc przy tym balony i ich kolorowe kawałki rozrzucając po polu.

Zestawiłam i porównałam dwie rzeczywistości - odświętną i codzienną. Podczas performansu czas pracy i czas świętowania zlały się ze sobą.